De biertrends voor de horeca in 2013 zijn bekend. We gaan met z’n allen aan de cider en naar de biertuin!
Biertuin:
Komen de biergartens die je waarschijnlijk wel kent uit Duitsland nu ook naar Nederland? Volgens de horeca trendwatcher zullen er in 2013 steeds meer biertuinen komen. De tuinen zijn grote open ruimtes binnen of in de open buitenlucht waar bier drinken en socializen samen komen onder het genot van een lekker hapje.
Bier in het restaurant:
In 2013 zullen steeds meer dure restaurants bier serveren. Deze restaurants zullen een uitgebreide bierkaart krijgen die met net zoveel zorg en aandacht is samengesteld als een wijnkaart. Door het bier goed met het eten te combineren zou je een overweldigende eetbeleving krijgen.
Digitale kaart:
Alles wordt steeds moderner. Zo zullen de kaarten voor bier, wijn en cocktails steeds vaker digitaal gepresenteerd worden. Hierdoor kan de klant beschikken over veel uitgebreidere informatie. De klant kan foto’s bekijken, de klant krijgt drank-spijs combinaties suggesties en wellicht nog wel meer. Deze kaarten zullen op tablets worden aangeboden.
Op het internet wordt de horeca ook steeds actiever. Er zullen steeds meer apps voor de smartphone en QR codes op de menukaart komen. Websites geven steeds meer informatie over de producten, serveersuggesties en de mogelijkheid om recensies te plaatsen.
Cider
De groei van cider zet door en de ciders zullen steeds populairder worden. Nu veel van de grote biermerken hun eigen cider op de markt hebben gebracht en hier ook volop mee adverteren zou cider wel eens een nieuwe trend kunnen worden. Mede doordat ciders erg goed te combineren zijn met een grote verscheidenheid aan gerechten. De verkoop van ciders zal waarschijnlijk zowel in de horeca als in de detailhandel groeien.